dissabte, 10 de desembre del 2011

Tallers de creació de contes


Com que aquest any hem de compartir contes que cada classe ha de crear, hem organitzat uns tallers de creació de contes amb l'escriptor  Pep Albanell.

Els tallers s'han realitzat els següents dies:
  • 21 de novembre a l'escola Dolors Monserdà Santapau
  • 29 de novembre a l'escola Parc del Guinardó
  • 1 de desembre a l'institut Serrat i Bonastre
  • 9 de desembre a l'escola Drassanes
Al llarg d'aquest dies el Pep Albanell, amb el suport del Carles Senpau, han passat pels centres i de forma divertida i engrescadora han ajudat a les classes a crear, de forma colectiva, els seus contes.

Els alumnes de l'institut serrat i bonastre en fan aquesta valoració:


La visita d’en Pep Albanell ha sigut una experiència molt interessant. La manera de crear un conte de zero, amb vint persones, ha sigut espontània i ràpida.

Ha sigut divertit. Hem fet bromes i hem creat personatges divertits. Vam participar tots i en Pep ens ajudava a definir la història. Els mètodes per crear un conte des de zero eren bons. Amb la participació de tots vam construir un conte.
Tenir un escriptor a l’institut ens ha ajudat a saber crear un conte, saber els mètodes per a fer-ho i que tots podem escriure un conte d’una manera ràpida, que no ens cal gaire temps.
                                                                                                                             Fàtima D. 1r A
En Pep Albanell ens va dir que fer un conte no és fàcil el primer, però el segon ja és més fàcil perquè tens idea del primer.  Ell ha fet més de cinquanta contes i ja té idees de fer-los.
El Pep Albanell va venir amb un amic, Carles Sempau, que estava mirant i ajudant a fer el conte.
                                                                                                                             Alejandra B.  1r A
En Pep Albanell és un home molt amable, té una personalitat impressionant. És un home amb molt d’humor. Aquella classe va ser impressionant, molt divertida. Vam inventar el principi d’un conte amb una hora!
Em va semblar molt bona la seva tàctica. Si jo escrivís un conte, ho faria igual perquè m’ha agradat molt. La seva tàctica era estranya, però a la vegada divertida. El temps em va passar molt ràpid perquè va ser molt divertit.
En Pep feia moltes bromes. També van venir dues persones més: en Carles, que gràcies a ell va poder venir en Pep, i la Lorena de Ibn Batuta, que gravava una mica el que fèiem.
Nosaltres dèiem idees però hi havia algunes que a les persones de Tànger potser els cauria malament i en Carles ens ho deia i ho havíem de rectificar.
Em va agradar molt i va ser una classe inoblidable!!
                                                                                                                             Lluna G. 1r A
Em va semblar un senyor molt bromista i una bona persona. Jo pensava que fer el conte ens costaria molt més i en un tres i no res ho vam fer, encara que nosaltres donàvem idees i el Pep les elaborava. En general m’ho vaig passar molt bé.
                                                                                                                             Èrik M. 1r A
Em va agradar molt perquè vam fer la meitat del conte molt bonic. El que més em va agradar era quan el Pep feia moltes preguntes i sortien moltes respostes. A més crec que tots ens vam comportar molt bé. Per mi el Pep Albanell va estar molt bé pel projecte.
                                                                                                                             Pedro R. 1r B
A mi em va agradar el conte del Pep Albanell. Em vaig divertir molt amb “El Rata” i el “Jatong”. Està molt bé la seva manera d’inventar contes i és molt divertida.
                                                                                                                             Tomás F. 1r B
Em va semblar molt bé, sobretot la forma de fer una història tant ràpid. Em va costar una mica entendre les històries perquè anava molt ràpid i es posava molt vermell. No m’estranya gens que hagi publicat més de 90 llibres, també en podia haver fet més.
Amb un obrir i tancar d’ulls ja havia fet la història del “Jatong”. I després va tenir una altra idea per a fer-ne una altra. Em va semblar un tio molt enrotllat.
                                                                                                                             Roger P. 1r A
Em va agradar molt el mètode del Pep Albanell. És una bona tècnica, potser la faci servir.
Jo em vaig divertir amb les històries. Crec que van sortir molt bé.
                                                                                                                             Toni O. 1r B
A mi em va agradar perquè era molt enrotllat i divertit.
Ell i nosaltres vam inventar una història d’un home que es deia “Jatong” i que era hipnotitzador i volia ser rei. El va immobilitzar com un animal i ell va ocupar el tro.
Després es va inventar una història d’un nen que era problemàtic i es va barallar amb un professor i havia d’anar al director però es va escapar. Va sortir corrents i va caure perquè va ensopegar amb una senyora que dormia al carrer i li va fer un tall al cap... què passarà?...
                                                                                                                             Andrea M. 1r B
Em va agradar molt com explicava les històries, les feia en un tres i no res. Feia quatre o cinc preguntes i sortia un conte o una història.
Pep Albanell és molt bon escriptor. El que no entenc és que ha escrit més de noranta llibres i tot i així té moltes més idees al seu coco. També podria haver fet més llibres, però és clar, per fer un llibre s’ha de trigar uns anys. Primer s’ha de pensar el conte i després s’ha d’escriure. Pep Albanell té molta imaginació. Per a mi, és un tio molt enrotllat.
                                                                                                                             Iker B. 1r A

A mi em va agradar molt l’activitat del Pep Albanell. Em va agradar molt el seu mètode per fer contes: començar des de una paraula inventada fins un conte molt bo. M’ho vaig passar bé quan ell estava.  Seria bo que pogués venir un altre cop.
                                                                                                                             Camilo V. 1r B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada